.

Vill du bli

Skötare på en ridkoleponny?

Är din dröm att ha en aldeles egen ponny att ta hand om? Då kan du få testa på att vara skötare på någon utav våra ridskoleponnyer.

Att vara skötare här på ridklubben innebär att du har ansvaret för en av våra ridskoleponnyer två dagar varje vecka (torsdag-söndag). Röda dagar och skollov delar du ansvar med en annan skötare.

Röda dagar och skollov delar du ansvar med en annan skötare.

De dagar du ansvara för din ponny ingår det utöver att rida även att mocka box, mocka hage, packa hö och se till att ponnyn har vatten. Du får möjligheten att träna för bra privattränare. Finns intresset av att tävla finns även den möjligheten.

För att få vara skötare krävs det att du och en målsman som hjälper till en kväll varannan vecka på ridskolan. Man hjälper även till på tävlingar, fixardagar, ut/insläpp av hästar i stallet samt fodringar. Det är inget krav att målsman är hästkunnig, vi har flera exempel på målsmän som lärt sig under tiden. Det finns alltid någon nära tillhands att fråga - Allt som krävs är viljan och engagemang! Gemenskapen bland skötarna är stor, här har vi roligt och hjälper varandra!

Vi har även en ungdomssektion i klubben, som anordnar flertalet roliga aktiviteter för dig som skötare.

Det finns även möjlighet att vara helskötare och hjälper då till varje vecka på ridskolan.

Kostnaden är för halvskötare är 250kr/ månad och helskötare 500kr/månad. (Tillkommer medlemsavgift och anläggningsavgift).

Är du intresserade av att bli skötare? Maila till skotarekvibilleridklubb@gmail.com